
Czekoladki reklamowe
Współczesny handel detaliczny, tak jak cały rynek, charakteryzuje się wielką różnorodnością wszelkiego rodzaju produktów oraz nieograniczoną dostępnością towarów. Sprzyja to także reklamodawcom i firmom reklamującym swoje usługi poprzez emisję gadżetów reklamowych. Gadżety te mogą być bowiem dystrybuowane – w tym wypadku sprzedawane – za pośrednictwem handlu detalicznego. Jest to coraz powszechniej stosowane, ponieważ handel detaliczny jest elementem rynku, który nie odczuwa wahań gospodarki – bez względu na wzrost lub recesję, handel detaliczny ma stałych klientów.
Jak konkretnie reklamodawcy dystrybuują swoje gadżety przez handel detaliczny? Dobrym przykładem, obrazującym, jak może to wyglądać, są czekoladki reklamowe. Jak wiadomo, są to przedmioty bardzo popularne w marketingu i reklamie, co z kolei wynika z ich sympatii w społeczeństwie. Każdy lubi bowiem czekoladki i słodycze, dlatego producenci tego rodzaju gadżetów nigdy nie narzekają na brak klientów.
Czekoladki reklamowe są sprzedawane w sklepach spożywczych, supermarketach, na stacjach benzynowych, itp. Punkty te z reguły posiadają specjalne działy, w których mieszczą się wszystkie słodycze dostępne w danym punkcie. Tych słodyczy jest bardzo wiele, dlatego, aby odróżnić się od konkurencji, wymagana jest efektowność oraz walory wizualne. Tutaj zastosowanie mają te same trendy, które kształtują także marketing – np. nadruk na opakowaniu czekoladek musi być efektowny. Sprzyja to zarówno sprzedawcy, np. właścicielowi sklepu spożywczego, a także emitentowi – firmie, która wprowadza konkretne czekoladki reklamowe na rynek celem promowania własnej marki oraz oferty. Korzyść jest tutaj zatem obopólna.
Handel detaliczny odbywa się także na bazarkach. Tutaj również czekoladki służące celom reklamowym mogą być sprzedawane. Obowiązują te same trendy – efektowność opakowania oraz nadruku na nim sprzyja wzrostowi sprzedaży. Wzrost sprzedaży z kolei jest korzystny dla sprzedawcy i emitenta – reklamodawcy.
Taka obopólna korzyść jest najlepszym, co może się zdarzyć w biznesie. Dlatego też popularność omawianej strategii stale rośnie.